Časté dotazy

Napište nám svůj dotaz

Zavřít Popup

Zde naleznete odpovědi na nejčastěji pokládané otázky. Otázky jsou rozděleny do jednotlivých kategorií podle tématu. Máte-li jakýkoliv další dotaz, můžete jej poslat přes kontaktní formulář.

Objednání a platba zájezdu

Co znamená zájezd "na vyžádání"

Režim prodeje "na vyžádání" znamená, že zaplatíte celou částku předem. Poté naše cestovní kancelář poptá požadovanou kapacitu, kterou nám (hotel, partner, letecká společnost) potvrdí nebo zamítne. Pokud je požadavek zamítnut, obratem vracíme zaplacenou zálohu zpět. Je to z toho důvodu, že v tomto režimu je objednávka závazná a nelze ji odvolat.

Můžeme platit zájezd firemními benefity?

V současné době máme uzavřenou smlouvu se společností Benefit Management s.r.o., Benefity a.s. a společností UP CZ.

Dále je možné platit zájezdy přímými platbami od ministerstev, úřadů, institucí, zaměstnavatelů tak jako dosuda a tato služba je při objednání zájezdu i nadále bezplatná.

 

Jak mohu zaplatit zájezd ze Slovenska nebo jiné země EU?

Na platby ze Slovenska jsme připraveni. Platby ze Slovenska jsou na náš účet v EUR bez poplatků, protože se nejedná o zahraniční platbu, ale o převod v rámci SR. Klient platí pouze poplatek za odchozí platbu své vlastní bance.

Přepočet ceny z CZK na EUR při bezhotovostním převodu:
Platba v EUR = Cena v CZK / aktuální kurz FIO banka, a.s. Devizy nákup

Bankovní spojení:
IBAN: CZ1120100000002600059574
BIC kód/SWIFT pro EURoplatby: FIOBCZPPXXX

Adresa banky: Fio banka, a.s., V Celnici 1028/10, Praha 1

 

Jak je to v současnosti s platbami kartou

V současnosti není možné na našem webu platit platebními kartami. Na vině je rozhodnutí karetních společností VISA a MASTERCARD, které odvětví cestovního ruchu považují za rizikové a prý se tak chtějí vyhnout požadavkům zákazníků na vratky plateb za neposkytnuté služby.

OK, tak my jsme zaplatili za vývoj platební brány a ta je teď přes mnohé urgence a dotazy mrtvá a bez perspektivy.

Co mě na celém zaráží je skutečnost, že my, jako cestovní kancelář, máme stále uzavřené pojištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře, máme u pojišťovny trvale složenou kauci (mrtvé peníze), platíme garanční fond a část záruky máme i formou bankovní záruky. Každý měsíc jsme do 25. dne v měsíci podávat hlášení o ekonomických ukazatelích osvědčujících finanční zdraví společnosti. Pokud hlášení nepodáme, máme problém se státním dozorem, konkrétně s Ministerstvem pro místní rozvoj ČR, který na nás dohlíží. A kartou platit nejde.

Zatímco si po internetu můžete objednat přes Arbnb nebo Booking ubytování, které vám ubytovatel před příjezdem majitel vypoví a vy se pak dohadujete. Nebo si objednáte zboží z pochybného asijského obchodu a zase se dohadujete. Karetní společnost vám jednoduše odpoví, že je ten nákup a platba bylo vaše rozhodnutí a vaše riziko.

Tak alespoň nebudeme živit další korporátní pijavice. Zase tak mále jsme jim neplatili.

 

Poznámka: Bankovní tlačítka nepodporujeme. Naši klienti jsou dostatečně šikovní a zkušení, aby si platbu zadali sami nebo prostřednictvím QR kódu a nemusíme za platbu přes "Tlačítko" platit 2 % z převáděné částky.

Jak si mohu objednat zájezd

Pro objednání můžete využít naše webové stránky, kde můžete využít filtr zájezdů podle řady kritérií. Stránky podporují i mobilní telefony a tablety. Zájezd si pak můžete objednat pomocí rezervačního formuláře. Dále je možnost využít možnost zrychlené rezervace, kdy pracovníci rezervačního oddělení dostanou váše kontaktní údaje. Následně se s vámi spojí a domluví další podrobnosti o zamýšlené rezervaci. Kromě toho nás můžete navštívit osobně nebo zaslat email na některý z kontaktů.

Lze u vás platit kartou

Ano, je to možné. Při objednání zájezdu si můžete zvolit způsob platby, který preferujete: Převodem, Kartou celou částku, Kartou - záloha/doplatek nebo Hotově.

Pokud zvolíte platbu kartou, zašleme vám odkaz, který vede na platební bránu ComGate, kde zadáte potřebné údaje pro platbu.

Bude cestovní kancelář CK CAPRO vypisovat lastmomenty?

Nabídky typu lastmoment, lastminute apod. jsou charakteristické nižší cenou, než katalogovou a také tím, že se jedná o doprodej ubytovací nebo přepravní kapacity. Naše programy jsou zajišťovány kvalitními instruktory, ozvučením, zajišťujeme pomůcky, cvičební plochu a další servis. Tato složka tvoří nezanedbatelnou část ceny zájezdu. Snažíme se nakupovat kapacity tak, abychom je nebyli nuceni rozprodávat za každou cenu nebo dokonce pod cenou jejich pořízení.

Na druhé straně Vám jsme schopni zajistit jakoukoliv dovolenou i z nabídek lastmomentů, pokud se jedná o klasické pobytové zájezdy a to ve všech lokalitách pro tento způsob prodeje typických. Obraťte se na nás, velmi rádi Vám pomůžeme s výběrem Vaší dovolené.

Program

Pokud se zúčastním výletu, mám nárok na náhradu cvičebních hodin?

Pokud se zúčastníte dobrovolného výletu, nemáte nárok na náhradní hodiny cvičení. V den celodenního výletu se snažíme přizpůsobit cvičební program tak, aby to vyhovovalo i klientkám odjíždějícím na výlet ne přijíždějícím, ale ne vždy je to možné. Na druhé straně můžete využít všechny hodiny cvičebního rozvrhu, pokud tyto hodiny nejsou limitovány množstvím cvičebních pomůcek (stapy, overbally, posilovací gumy apod.).

Nebude pro nás cvičení příliš náročné?

Nemusíte se obávat. Lektoři rozpoznají schopnosti a zkušeností svých klientů a přizpůsobí jim své hodiny.

Nenechte se odradit sportovními úspěchy některých z našich lektorů. Právě tito lektoři mají jasně vymezenou hranici mezi závodním pódiem a lekcí pro klienty. To z nich dělá pravé lektory, učitele a propagátory zdravého životního stylu pro každého.

Doporučujeme Vám navštívit některou z hodin našich lektorů před tím, než se rozhodnete pro koupi zájezdu nebo víkendového pobytu. Program jejich hodin naleznete v rubrice CAPRO tým

Mám s sebou vzít svojí podložku?

Klientky si s sebou většinou vozí vlastní podložky na cvičení. V některých střediscích sice s sebou někdy máme několik náhradních podložek, ale raději si vemte svojí vlastní.

Kde probíhá cvičení (v zahraničí)?

Aerobní cvičení a tanec zpravidla probíhají na zpevněných plochách s povrchem vhodným pro cvičení (tartan, dlažba, hladký asfalt). Některé druhy cvičení (jóga, powerjóga apod.) mohou probíhat na trávníku. Doporučujeme s sebou vzít raději starší boty na aerobic, pokud běžně používáte kvalitní značkové modely.

Při výběru středisek se snažíme vyhledat co nejpříhodnější prostory a plochy pro cvičení, ale na zájezdech je potřeba počítat s tím, že přírodní podmínky nejsou srovnatelné s podmínkami vnitřních prostor ve fitnesscentrech nebo tělocvičnách.

Bude probíhat cvičení i v případě nepříznivého počasí?

V řadě středisek jsme schopni zajistit náhradní plochu i v případě nepříznivého počasí. S ohledem na místní podmínky nemají klienti nárok na dodatečné plnění. Vždy se však snažíme zameškaný program vhodným způsobem kompenzovat, například prodloužením následujících hodin nebo přidáním hodin v následujících dnech.

Pobyt, cestovní doklady

Jaká musí být minimální platnost pasu při cestách do různých zemí světa?

Většina států světa při udělování víz nebo při vstupní hraniční kontrole požaduje, aby doba platnosti pasu cizince přesahovala plánovanou dobu pobytu minimálně o 6 měsíců. Do těchto zemí nelze cestovat s pasy bez strojově čitelných údajů, které se vydávají s dobou platnosti na 6 měsíců. Informace o podmínkách cestování do jednotlivých států světa najdete na webových stránkách MZV ČR v části Státy a území - informace na cesty vybráním kontinentu, příslušné země a podkapitoly "Cestování", příp. výběrem státu nebo území a tématu "Cestování" v postranním panelu Státy a území na úvodní stránce.

Tato podmínka neplatí při cestování uvnitř EU, kde je k cestování postačující platný doklad totožnosti. Pro občany ČR je to platný pas nebo občanský průkaz.

Zdroj informace - Ministerstvo zahraničních věcí ČR.

Stačí mi k vycestování pouze občanský průkaz?

Občan ČR může vstupovat a pobývat na území ostatních členských států EU bez zvláštních omezení, a to pouze na základě platného cestovního dokladu nebo průkazu totožnosti. Jako cestovní doklad je možné používat občanské průkazy typu identifikační karty vydané po roce 1993, tzn. od vzniku České republiky. Přesto doporučujeme mít s sebou raději platný pas, především do zemí EU, které bezprostředně nesousedí s našimi hranicemi a kde neznají všechny typy našich dokladů.

Cestování do Chorvatska s občanským průkazem

Občané České republiky nepotřebují při turistických cestách do Chorvatska vízum, pokud doba jejich pobytu nepřekročí 90 dnů. Přijíždějí-li s cestovním pasem, chorvatské orgány požadují, aby jeho platnost byla minimálně na dobu pobytu na území Chorvatska.

Od května 2004 rozhodnutím Vlády CHR je umožněno českým občanům vstupovat na území Chorvatska i na občanský průkaz (vydaný od druhé poloviny roku 2000 se strojově čitelnou zónou).

Občanský průkaz je cestovním dokladem pouze pro držitele dokladu. (Ministerstvo doporučuje, aby občan ČR mladší 15let, který cestuje společně s rodičem, byl vybaven svým vlastním cestovním dokladem, i když je zapsán v občanském průkaze).

Co se považuje za "noc" v hotelu?

Obecně se považuje za noc, kterou klient strávil v hotelu, přítomnost na pokoji v době mezi 16,00 a 10,00 h druhého dne. Pokud tedy klient přijede do hotelu až k ránu, ale je okamžitě ubytován, čerpá již tuto noc. A naopak, pokud může zůstat na pokoji do večerních hodin posledního dne, považuje se toto také za čerpání noci.

Do hotelu jsme přijeli až po půlnoci. Máme nárok na slevu?

Za zahájení zájezdu se obecně považuje odbavení klientů při odjezdu/odletu. Tj. pokud byl klient odbaven ještě v plánovaný den odletu/odjezdu, nárok na slevu nemá. Dojde-li vlivem povětrnostních nebo technických podmínek nebo v důsledku mimořádných okolností nezaviněných cestovní kanceláří ke změně odletu, odletového či příletového místa, mezipřistání, zpoždění apod., cestovní kancelář za případné škody, které by mohly zákazníkovi tímto vzniknout, většinou neodpovídá a není povinna nahradit služby, které v důsledku těchto změn nemohly být čerpány.

Zdroj: Asociace českých cestovních kanceláří

Jak je to s příplatky za jednolůžkový pokoj a neobsazenými lůžky v apartmánu?

V případě, že cestujete sami, nabízíme Vám u apartmánů nebo u hotelů v tuzemsku doplnění k jinému účastníkovi zájezdu nebo doplatek za samostatný pokoj nebo neobsazené lůžko v apartmánu.

U zahraničních hotelů nabízíme pouze doplatek za ubytování v 1/1 pokoji. Doplnění do pokoje k jiné klientce je možné pouze na základě předchozí domluvy v CK.

Jak vysokou hotovost si mám vzít s sebou?

Záleží na tom, jaký typ ubytování a stravování jste si vybrali (se stravou nebo bez stravy). Pokud máte objedanou polopenzi, budete hradit nápoje objednané k jídlu (s vyjímkou all inclusive).

Z vlastní zkušenosti doporučujeme, abyste měli k dispozici hotovost nebo dostatečný disponibilní zůstatek na platební kartě k pokrytí náhlých výdajů souvisejících s úrazem nebo nehodou. Přes veškerá pojištění je třeba část nebo celé ošetření uhradit v hotovosti na místě. Doma Vám pojišťovna výdaje v plné výši uhradí, ale nedostatek hotovosti nebo disponibilního zůstatku na platební kartě Vám může způsobit nepříjemné komplikace. Ve většině zemí se platí léky nebo zdravotnické pomůcky (ortézy, léky proti bolesti, injekce apod.) v hotovosti a mnohdy cena pomůcek nebo léků přesahuje cenu vlastního ošetření.

V některých zemích je třeba při ubytování složit kauci (Francie, Itálie) na krytí případně vzniklých škod.

Řada turistických oblastí není vybavena terminály pro výběr hotovosti platebními kartami (Korfu, Kalábrie).

Snažíme se všechny potřebné informace podat v nabídce nebo v pokynech na cestu, kde zpravidla uvádíme i orientační ceny výletů, kterých se můžete na dovolené zúčastnit.

Před uzavřením cestovní smlouvy si v každém případě prostudujte Podmínky CK CAPRO.

Doprava

Letadlo se zpozdilo, máme nárok na kompenzaci a co máme dělat?

S vymahaním náhrad od leteckých společností jsme měli špatné zkušenosti. Proto jsme se na spolupráci dohodli s profesionály.

Cestovní kancelář CK CAPRO s.r.o. ve spolupráci se společností Click2Claim Vám nabízí možnost zdarma ověřit nárok na finanční kompenzaci za zpožděný nebo zrušený let.

Click2Claim se profesionálně zabývá vymáháním finančních kompenzací od leteckých společností a společně s naší cestovní kanceláří pomůžeme i Vám.

Dle evropské legislativy máte v daných případech nárok na kompenzaci ve výši 250 - 600 EUR v závislosti na délce letu. Povinnost odškodnění se vztahuje i na charterové lety.

Finanční nárok na kompenzaci můžete uplatnit až 36 měsíců zpětně.

PODAT On-line žádost

Společnost Click2Claim řeší následující typy nepravidelností:

  • Zrušení letu
  • Zpoždění letu
  • Přesměrování letu
  • Odepření nástupu na palubu
  • Zmeškání návazného letu

Příklad:

Česká rodina (2 dospělí a 2 děti) měla podle cestovních pokynů odletět z Malagy ve Španělsku charterovou linkou v 01:05. Letadlo mělo technickou závadu. Čekání na náhradní letoun způsobilo výsledné zpoždění 4,5 hodiny. I když podle podmínek cestovní smlouvy je první a poslední den zájezdu určen k přepravě, letecký dopravce nedodržel letový řád pro tuto charterovou linku a cestující mohou uplatnit v souladu s Nařízením (ES) 261/2004 nárok na odškodnění ve výši 1600 EUR.

Pokud jste měli na svém letu problém s výrazným zpožděním, zrušením či přesměrováním letu, stačí pouze vyplnit jednoduchý on-line formulář.

PODAT On-line žádost

Organizujete dopravu z různých koutů republiky (svozy)?

Svozy z různých koutů republiky zpravidla neorganizujeme. Ukázalo se, že to není pro klienty výhodné z časových důvodů, dopravci, kteří organizují svozy, zpravidla přestupují bezpečnostní předpisy.

Vyjímkou jsou skupiny, které zaplní celý autobus a v takovém případě pro ně zajistíme nástupní místo kdekoliv v ČR.

Nástupní místa bez příplatku podle cílové destinace:

  • Chorvatsko, Itálie: Písek nebo Tábor, České Budějovice, Brno
  • Francie, Španělsko: Plzeň

Ostatní místa po dohodě v cestovní kanceláři.

Můžete mi zaručit konkrétní místo v autobusu (vepředu, uprostřed, do uličky)?

Při sestavování zasedacích pořádků bereme v úvahu pořadí, v jakém se klienti hlásili a platili. Dále bereme v úvahu různé požadavky na sezení vpředu, vzadu, u výstupních dveří, zejména pokud tyto požadavky vyplývají ze zdravotních důvodů. Pokud je to technicky možné, snažíme se požadavkům vyhově.

Všechna místa v autobusu mají stejnou hodnotu včetně zadních sedadel. Nezaručujeme, že budete cestovat tam i zpět stejným autobusem a na stejném místě.

Na druhé straně Vám můžeme zaručit, že se snažíme optimalizovat trasu a pořadí nástupů i výstupů tak, aby jste cestovali co nejrychleji a nejpohodlněji.

Pokud máte nárok na konkrétní místo v autobuse, je možné toto místo zaručit za poplatek.

Může se v autobusu kouřit?

Autobusy jsou zásadně nekuřácké a během přepravy není dovoleno kouřit.

Může pes, kočka nebo jiné domácí zvíře cestovat autobusem?

S ohledem na ostatní cestující, které by mohla přeprava zvířete obtěžovat, není přeprava zvířat v autobusech povolena. Hlavním důvodem jsou zdravotní důvody (alergie na psa nebo kočku), estetické důvody (pach domácích zvířat) a psychické zábrany (strach před zvířetem) ostatních spolucestujících, zejména dětí.

Většina středisek, ve kterých organizujeme pobyt nebo programy, umožňuje ubytování domácích zvířat rozumných rozměrů a druhů, zpravidla za příplatek.

Je možné během cesty procházet se v uličce nebo v noci ležet na zemi?

Bohužel toto není možné s ohledem na dopravní předpisy, ze kterých ukládá přepravovaným osobám připoutat se bezpečnostními pásy, pokud sedí na sedačce vybavené bezpečnostními pásy. Vyhnete se tak případně velmi vysokým pokutám za porušení těchto ustanovení.

Pojištění

Odpovídáte za případný úraz při cvičení?

Účastníci zájezdu se účastní všech pohybových, případně jiných aktivit výhradně na vlastní nebezpečí. Pro tento případ doporučujeme uzavřít některý druh připojištění, které pro své klienty zprostředkováváme.

Jaké výhody mi přináší Evropský průkaz zdravotního pojištění při cestování po Evropě?

Evropský průkaz zdravotního pojištění nebo jeho ekvivalent, Potvrzení dačasně nahrazující Evropský průkaz zdravotního pojištění, vám v případě potřeby umožní snadnější čerpání zdravotní péče během přechodného pobytu v jiném členském státě. Lékařské ošetření bude poskytnuto za stejných podmínek jako tamním pojištěncům, tzn. že i spoluúčast a jiné poplatky se řídí pravidly daného členského státu. Například to znamená, že pokud v jiném členském státě je tamním pojištěncům poskytována zdravotní péče zcela zdarma, obdržíte ji zdarma také, pokud musí hradit spoluúčast, budete ji muset uhradit také. To vše po předložení Evropského průkazu zdravotního pojištění.

Jaké byste nám pro pobyt a cesty doporučovali uzavřít pojištění?

Pokud již nemáte uzavřeno pojištění léčebných výloh při cestách do zahraničí, doporučujeme Vám toto uzavřít v každém případě a to i do států Evropské unie. V zemích, se kterými máme uzavřeny dohody o bezplatném ošetření budete muset zaplatit za ošetření v soukromých ordinacích nebo u zubaře a platit si veškeré léky a pomůcky (např. ortopedické). Pokud nebudete pojištěni, nikdo Vám již tyto náklady neproplatí.

My Vám doporučujeme uzavřít komplexní pojištění, které pokryje tato rizika: léčebné výlohy, úraz, pojištění zavazadel a odpovědnosti za škodu, repatriaci, úmrtí a hlavně storno zájezdu.

Aktuální nabídku pojištění, které můžete prosřednictvím naší cestovní kanceláře uzavřít najdete v odkazu cestovní pojištění.

Co znamená pojištění proti úpadku CK, které je v ceně zájezdu?

V případě, že by se naše cestovní kancelář dostala do platební neschopnosti, uhradí Vám pojišťovna zaplacené zálohy na zájezd, pokud byste byli v zahraničí, uhradí Vám cestu zpět do České republiky. Ujišťujeme Vás, že děláme vše pro to, aby k takové situaci nikdy nedošlo.

Budou mi na základě Evropského průkazu zdravotního pojištění refundovány všechny náklady na lékařskou péči?

Je třeba počítat s tím, že ve většině států se za péči připlácí, a může proto po Vás být vyžadováno zaplacení části účtů v hotovosti.

Případný převoz zpět na území České republiky není kryt a musíte si jej sami zaplatit.

V některých státech musíte zaplatit při ambulantním ošetření celý účet a s tímto účtem zajít na tamní zdravotní pojišťovnu (např. Francie).

Proto Vám doporučujeme uzavřít jednu z variant cestovního pojištění.

GDPR

Jak je to s pořizováním obrazových záznamů (foto, video) akcích CK CAPRO

Podle Stanoviska č. 12/2012 Úřadu pro ochranu osobních údajů (dále jen UOOU) aktualizovaného 20.11.2017 a zveřejněného ve věstníku UOOU výplývá, že občanský zákoník upravuje pořízení a následné použití jednotlivých fotografií nebo časově omezeného obrazového nebo zvukového záznamu projevu fyzické osoby (skupiny osob) – např. jednání, schůze, kulturní, společenské, sportovní akce, pokud z příležitostně pořízených fotografií nebo záznamů nejsou při jejich použití vytvářeny evidence o fyzických osobách ani nejsou k zobrazeným či zaznamenaným osobám kromě běžné identifikace jménem a příjmením systematicky přiřazovány další osobní údaje, jinak řečeno, pokud nedochází k jejich zpracování ve smyslu § 4 písm. e) zákona č. 101/2000 Sb. nebo čl. 4 odst. 2 GDPR.

Podle dalšího výkladu UOOU nakládání s fotografií není a priori zpracování citlivých údajů o subjektu údajů. O zpracování zvláštních kategorií osobních údajů by se jednalo až tehdy, pokud by z fotografie byly tyto údaje cíleně zpracovávány ve vztahu ke konkrétní fyzické osobě.

Nepřeji si být vyobrazen(a) na fotografii, na koho se mohu obrátit

Obraťte se na naši cestovní kancelář a my fotografii buď odstraníme nebo vhodným způsobem upravíme tak, aby nebylo patrné vyobrazení vaší osoby. K tomu potřebujeme, abyste označil(a) příslušnou fotografii, které se váš požadavek týká. Při výběru fotografií ke zveřejnění se důsledně snažíme dbát na to, aby vyobrazení osob nebylo nedůstojné.